Kliknij i zarejestruj się!   -   Logowanie: Twój email: Hasło:   -   Zapomniałeś hasła?

Navigator: Rallynews home / Artykuły / Puchar Łużyc – pierwsze punkty
2009-04-21 00:07:55, opublikował: Informacja prasowa

Puchar Łużyc – pierwsze punkty

Klucze: łużyce, lausitz,

Minął już tydzień od momentu zakończenia pierwszej rundy Pucharu Łużyc, rozegranej przy okazji 12 Thermica rally Lužické hory. Czas zatem na podsumowanie zawodów i rozdanie pierwszych punktów. Ogółem w pierwszej rundzie przyjęto zgłoszenia od 46 załóg z Polski, Czech i Niemiec a także od słowackiej załogi jadącej Suzuki Swiftem.

Puchar Łużyc – pierwsze punkty

Ostatecznie zwycięzcą XII Thermica rally Lužické hory w klasyfikacji Lausitz Cup został Czech Radek Mifka i Tomáš Plachý jadący Mitsubishi Lancerem Evo IX, zapisując na swoim koncie komplet 20 pkt. Załoga ta broni tytułu mistrzowskiego w klasyfikacji generalnej Pucharu Łużyc za rok 2008. Drudzy w klasyfikacji generalnej rajdu ze stratą do zwycięzcy Lausitz Cup +43.6 sek. byli również Czesi Jiří Tošovský i Petr Gross jadący Peugeotem 207 S2000, którzy przyjęli 18 punktów. W tym roku do walki o tytuły w generalce włączyły się dwie polskie załogi startujące w najmocniejszej klasie 5 – Marcin Abramowski z Jakubem Gerberem oraz Tomasz Trembicki z Grzegorzem Gołdą - obydwie załogi reprezentują barwy nowego zespołu Gulf Rally Team a ich bronią są Mitsubishi Lancery EVO VIII. Z tej rywalizacji Abram ze stratą +1:24.8 minuty do zwycięzcy pucharu wyjechał z Hradka z 15 punktami w generalce. Tomek już na pierwszych odcinku specjalnym zaliczył awarię swojego „Miśka”, co zaowocowało dopiero przedostatnim miejscem w generalce Lausitz Cup.

W ramach Pucharu Łużyc prowadzona jest klasyfikacja generalna oraz w poszczególnych klasach. Dla przypomnienia punktacja zarówno w klasyfikacji generalnej rajdu jak i poszczególnych klasach ustalona jest w następujący sposób: 1 miejsce – 20 pkt., 2 – 17, 3 – 15, 4- 12, 5 – 11, 6 – 10, 7 – 9, 8 – 8, 9 – 7, 10 – 6, 11 – 5, 12 – 4, 13 – 3, 14 – 2, 15 – 1 pkt.

Klasyfikacja generalna Pucharu Łużyc po 12 Thermica rally Lužické hory:

1 Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX T/5 – 20 pkt.
2 Tošovský Jiří / Gross Petr Peugeot 207 S2000 T/5 – 17 pkt.
3 Abramowski Marcin / Gerber Jakub Mitsubishi Lancer EVO VIII T/5 – 15 pkt.
4 Donát Václav / Hovorka Jiří Škoda Octavia T/4 – 12 pkt.
5 Pohner Karel / Husák Jan Honda Civic Type R T/4 – 11 pkt.
6 Štefan Roman / Grimmer Jiří Renault Clio R3 T/4 – 10 pkt.
7 Štefan David / Brixí Petr Peugeot 206 RC T/4 – 9 pkt.
8 Boček Oldřich / Boček Jiří Škoda Octavia TDI T/4 – 8 pkt.
9 Muschiol Mark / Harloff Claudia Renault Clio Sport T/4 – 7 pkt.
10 Macek Karel / Pilný Aleš Toyota Corolla S2000 T/5 – 6 pkt.
11 Kochanowski Michal / Celiński Marcin Citroën C2 VTS T/3 – 5 pkt.
12 Teichmann Klaus / Friedeman Gunter Nissan Almera Kit Car T/4 – 4 pkt.
13 Kan Lazar / Platz Falkmar Ford Fiesta ST T/4 – 3 pkt.
14 Kurdys Slawomir / Kurdys Krzystof Renault Clio T/4 – 2 pkt.
15 Lošťák Martin / Wimmer jiří Škoda Felicia T/2 – 1 pkt.
16 Václavík Zdeněk / Hájek Václav Škoda Felicia T/2
17 Jaroszewicz Aleksander / Tarapacki Pawel Peugeot 206 XS T/3
18 Teichmann Ronny / Jank Robert Nissan Micra T/2
19 Hlaváč Pavel / Tippeltová Kateřina Nissan Sunny GTI T/4
20 Obajtek Przemyslaw / Wróbel Jakub Honda Civic VTi T/3
21 Kochman Jaroslaw / Bojar Michal Citroën C2 VTS T/3
22 Roch Marko / Roch Jörg BMW 318 T/4
23 Eckl Ralf / Krajewski Jens Trabant 601 T/1
24 Raczewski Maciej / Korbel Patryk Renault Clio 16V T/4
25 Wolski Marcin / Wolski Marek Fiat 126p T/1
26 Trembicki Tomasz / Gołda Grzegorz Mitsubishi Lancer EVO VIII T/5
27 Haustein Frank / Brühl Claudia Volkswagen Golf GTI T/4

KLASA Pucharu Łużyc 1
1 Eckl Ralf / Krajewski Jens Trabant 601 T/1 – 20 pkt.
2 Wolski Marcin / Wolski Marek Fiat 126p T/1 – 17 pkt.

KLASA 2
1 Lošťák Martin / Wimmer jiří Škoda Felicia T/2 – 20 pkt.
2 Václavík Zdeněk / Hájek Václav Škoda Felicia T/2 – 17 pkt.
3 Teichmann Ronny / Jank Robert Nissan Micra T/2 – 15 pkt.

KLASA 3
1 Kochanowski Michal / Celiński Marcin Citroën C2 VTS T/3 – 20 pkt.
2 Jaroszewicz Aleksander / Tarapacki Pawel Peugeot 206 XS T/3 – 17 pkt.
3 Obajtek Przemyslaw / Wrobel Jakub Honda Civic VTi T/3 – 15 pkt.
4 Kochman Jaroslaw / Bojar Michal Citroën C2 VTS T/3 – 12 pkt.

KLASA 4
1 Donát Václav / Hovorka Jiří Škoda Octavia T/4 – 20 pkt.
2 Pohner Karel / Husák Jan Honda Civic Type R T/4 – 17 pkt.
3 Štefan Roman / Grimmer Jiří Renault Clio R3 T/4 – 15 pkt.
4 Štefan David / Brixí Petr Peugeot 206 RC T/4 – 12 pkt.
5 Boček Oldřich / Boček Jiří Škoda Octavia TDI T/4 – 11 pkt.
6 Muschiol Mark / Harloff Claudia Renault Clio Sport T/4 – 10 pkt.
7 Teichmann Klaus / Friedeman Gunter Nissan Almera Kit Car T/4 – 9 pkt.
8 Kan Lazar / Platz Falkmar Ford Fiesta ST T/4 – 8 pkt.
9 Kurdys Slawomir / Kurdys Krzystof Renault Clio T/4 – 7 pkt.
10 Hlaváč Pavel / Tippeltová Kateřina Nissan Sunny GTI T/4 – 6 pkt.
11 Roch Marko / Roch Jörg BMW 318 T/4 – 5 pkt.
12 Raczewski Maciej / Korbel Patryk Renault Clio 16V T/4 – 4 pkt.
13 Haustein Frank / Brühl Claudia Volkswagen Golf GTI T/4 – 3 pkt.

KLASA 5
1 Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX T/5 – 20 pkt.
2 Tošovský Jiří / Gross Petr Peugeot 207 S2000 T/5 – 17 pkt.
3 Abramowski Marcin / Gerber Jakub Mitsubishi Lancer EVO VIII T/5 – 15 pkt.
4 Macek Karel / Pilný Aleš Toyota Corolla S2000 T/5 – 12 pkt.
5 Trembicki Tomasz / Gołda Grzegorz Mitsubishi Lancer EVO VIII T/5 – 11 pkt.

Jak widać po wynikach najliczniejszą była klasa 4, w której sklasyfikowano aż 12 załóg z Polski, Czech i Niemiec. Najszybszy w niej był sympatyczny Vaclav Donat, właściciel kilku mocnych rajdówek m.in. Subaru Imprezy N14 a używający w Thermice Skody Octavii w wersji Kit. Klasa 3 w całości została zdominowana przez polskich zawodników a najszybszy w niej był Michał Kochanowski jadący z Marcinem Celińskim i ich Citroën C2 VTS. W klasie 2 stałym gościem był ubiegłoroczny uczestnik Lausitz Cup – Niemiec Ronny Teichmann jadący Nissanem Micrą, który musiał w Hradku uznać wyższość Skody Felicji i w klasie zajął dopiero trzecie miejsce, aczkolwiek zapowiedział rewanż w lipcu na Rajdzie Karkonoskim w Polsce.
Tym razem udało się dojechać do mety załodze „małego” fiata w składzie Marcin i Marek Wolski, którzy podjęli mocną walkę z 75-konnymi trabantami zza zachodniej granicy. Załoga Malucha z całych sił starała się nadrobić brak mocy ostrą i brawurową jazdą. Niestety moc Trabanta wzięła górę i załoga szybkiego „malczana” zajęła 2 miejsce w klasie i zapisała na swoim koncie pełne 17 oczek w klasie 1

Krótka refleksja na koniec

Najlepszą metodą na sprawdzenie jakości zawodów i przeżycia ich od wewnątrz jest po prostu wzięcie w nich udziału. Tak też uczyniłem i wspólnie z Maćkiem Raczewskim wystartowaliśmy w rajdzie wysłużonym już Renault Clio. Nasz udział od początku do końca nastawiony był na dobrą zabawę i chęć przeżycia przygody. Przy okazji mogłem sprawdzić jakość wszystkich elementów zawodów. Od kuchni mogliśmy ocenić sprawność odbioru administracyjnego, badania kontrolnego i części związanej z zapoznaniem z trasą. Aby ułatwić formalności związane z powyższymi elementami organizator podchodził do zawodników z ogromną elastycznością. Wizyta w biurze rajdu była dosłownie, czymś „mega” przyjemnym i oprócz szybkiego załatwienia formalności można było sobie pożartować i rzucić okiem na piękno czeskich holek J. Zapoznanie z trasą było również w pełni elastyczne, nikt nikomu nie stwarzał żadnych problemów a widok Policji z radarem był raczej czymś w rodzaju sci-fi. Tutaj po prostu każdy zawodnik wie jak ma się zachować i to dotyczyło także naszych zawodników - a więc wniosek taki, że jednak da się poruszać po trasie rajdu bez kontroli Policji i nikomu krzywda się nie dzieje. Co do samego zabezpieczenia odcinków specjalnych to z czystym sumieniem mogę napisać, że przeprowadzone było na bardzo wysokim poziomie, a co więcej jeden z odcinków specjalnych odbywał się w całości po stronie polskiej – Jasna Góra w powiecie Bogatyńskim i był całkowicie zabezpieczony od strony sportowej przez sędziów z Automobilklubu Karkonoskiego. Taka wspólna międzynarodowa inicjatywa daje mnóstwo pożytku – każdy z organizatorów wymienia się poglądami i doświadczeniem w organizacji rajdów samochodowych. Owocuje to przede wszystkim podnoszeniem jakości w organizowanych imprezach. Istotną rzeczą jest fakt, że Puchar Łużyc cieszy się rosnąca frekwencją i zainteresowaniem ze strony zawodników i kibiców. Pamiętajmy - w grupie jesteśmy mocniejsi, rajd zyskuje, region zarabia, frekwencja rośnie, widowisko wspaniałe a my wszyscy miłośnicy tego pięknego sportu czujemy, że idzie on we właściwym, pozytywnym kierunku.

Zapraszam, zatem do udziału w świetnym rajdowym widowisku w ramach 24 Rajdu Karkonoskiego. Pozdrawiam i do zobaczenia na rajdowych trasach J

Patryk Korbel
Promotor Pucharu Łużyc w Polsce
www.lausitzcup.pl

> Powrót



  • śledzik
  • blip
Info
Rajd Gór Łużyckich
01.05-02.05.2009
,

Kraj: Czech Republic
Nawierzchnia: asfalt
Ocena użytkowników: 8.00 (2)
Strona rajdu Wyniki

HRPP nabiera rozpędu
HRPP nabiera rozpędu
19.11.15 (0)
Habaj bierze wszystko
Habaj bierze wszystko
13.11.15 (0)
- Rajdy samochodowe - Artykuły - Kalendarium - Foto - Video - Kontakt -
© 2009 rallynews.pl - Warunki użytkowania serwisu - created by insidedreams.pl