Kliknij i zarejestruj się!   -   Logowanie: Twój email: Hasło:   -   Zapomniałeś hasła?

Navigator: Rallynews home / Artykuły / 59. Rajd Wisły 2013 Kuchar z budżetem na trzy rajdy - wywiad
2013-05-19 18:59:14, opublikował: Łuniewski Łukasz

59. Rajd Wisły 2013

Kuchar z budżetem na trzy rajdy - wywiad

Klucze: Kuchar, RSMP, Wywiady, Rajd Wisły,

Tomasz Kuchar w weekend poprzedzający start Rajdu Wisły odbył testy swojego Peugeota 207 S2000 podczas których zdradził, że jak na razie posiada budżet na występy w trzech pierwszych rundach RSMP.

Kuchar z budżetem na trzy rajdy - wywiad
Udało się wywalczyć trzecie miejsce na Rajdzie Świdnickim-Krause i wygrać Rajd Nadwiślański. Czy na Rajdzie Wisły możemy spodziewać się podobnych wyników?

Podium na Rajdzie Świdnickim to z mojej perspektywy superwynik. Na Rajdzie Nadwiślańskim jak zawsze pierwsze miejsce było smaczne, ale dysponowałem najlepszym sprzętem i fajnie jest wygrać, zająć pierwsze miejsce. Myślę jednak, że wygranie tego rajdu nie jest taką chlubą jakim wstydem byłoby jego niewygranie dysponując najlepszym samochodem. Na Wiśle będzie trudniej. To będzie najtrudniejsza runda Mistrzostw Polski, przynajmniej dla mnie. Ja dawno nie jeździłem tam, a są wybijające odcinki, ślepe zakręty. Jak dobrze wiecie nie jeżdżę na nielegalę, chociaż tutaj przydałaby się, ale nie byłem i nie mam zamiaru być. Będzie ciężko. Kajetanowicz z Siemankiem [Wojciech Chuchała-red.] będą poza zasięgiem. Oni jeżdżą po tych odcinkach, trenują na nich, mają tam testy. Miałem okazję testować tam z Wojtkiem Chuchałą i ten oes teraz idzie. On będzie faworytem do wygarnia go. Poza tym oni mieszkają tam. Na tym rajdzie, który charakteryzuje się trudnymi odcinkami, na jednym szczycie można zyskać sekundę lub dwie, gdy wiesz jak wpasować się w niego. Myślę, że cała reszta stawki będzie walczyła o miejsce numer 3, o które mam zamiar powalczyć jak lew. Zobaczymy jak to będzie wyglądało względem dwóch Panów w Subaru.

Miałeś okazję startować w Rajdzie Wisły jako runda RSMP. Czy znasz któryś z odcinków tegorocznej edycji?

Znam tylko z nazwy. Kiedyś jeździłem po Cisownicy, po Zamarskich. To odcinki, których nazwy są mi znane, ale jeśli powiesz mi, co tam jest ciekawego lub charakterystycznego to kompletnie nie pamiętam niczego. Pamiętam jedynie, że na jednym odcinku było jezioro do którego w 1997 lub 1996 roku wpadłem Astrą. Nie mogliśmy wyciągnąć auta z jeziora i dopiero gdy przyjechał dźwig za przód wyciągnął je jak rybę z wody. Dopiero wtedy to udało się, bo wcześniej nie mieliśmy na to szans.

Dziś miałeś okazję przetestować swojego Peugeota. Czy udało się znaleźć odpowiednie ustawienia i czy czujesz się pewniej za kierownicą niż na Rajdzie Świdnickim-Krause?

Jest super, naprawdę dużo lepiej niż na Rajdzie Świdnickim. Wszystko zweryfikują jednak czasy odcinków specjalnych. Trudno mi powiedzieć jak to będzie wyglądało na Wiśle. Tu mieliśmy zniszczoną drogę i z tego, co pamiętam wokół Wisły zawsze były zniszczone odcinki. Po nać większość z nich nie była remontowana, więc spodziewam się, że będzie wybijająco, brudno i brzydko, ale myślę, że dziś sprawdziliśmy wszystko, co chcieliśmy wiedzieć. Są jeszcze pewne rzeczy, które chcemy popróbować, ale nie możemy przesadzać. Nasz budżet jest ograniczony i w planach mamy trzy pierwsze rajdy. Nie możemy zajeździć samochodu na testach. To, co szybko mogliśmy spróbować, spróbowaliśmy. Teraz jedziemy na Wisłę i mam nadzieję, że to się sprawdzi. Przed Karkonoskim kolejne testy, jakiś co-drive, który jest przewidziany dla naszych partnerów. Zdobędę nowe doświadczenia przed Karkonoskim i mam nadzieję, że Wisła będzie pojechana rozsądnym, fajnym tempem, a Karkonoski jeszcze lepszym. Póki co jednak koncentruję się na Wiśle.

Jeśli Kajetan Kajetanowicz i Wojciech Chuchała zajmą dwie pierwsze lokaty, to kogo widzisz jako najgroźniejszych rywali w walce o trzecie miejsce?

Kandydatów do trzeciego miejsca jest wielu. Po pierwsze Maciej Rzeźnik, który ma równie dobry samochód jak ja, Michał Bębenek, który mam nadzieję będzie konkurencyjny w Subaru, bo bardzo go lubię. Dodatkowo Łukasz Habaj, który jest świetnym kierowcą i moim zdaniem ma nie najgorszy samochód. Evo IX w specyfikacji R4 to bardzo dobry samochód. Potrafi szybko podróżować, co pokazuje Beppo Harrach w Austrii, który ma na swoim koncie kilka tytułów mistrzowskich i ściga się jak równy z równym z Raimundem Baumschlagerem, który teoretycznie dysponuje lepszym samochodem. Bardzo szybki jest także Maciej Oleksowicz, Marcin Gagacki i Jarosław Kołtun, który zrobił bardzo duży postęp przed sezonem. Na Świdnickim, który był trudnym rajdem jechał bardzo dobrze, teraz ma jeszcze lepszy samochód. On może być czarnym koniem zawodów. Nudno byłoby gdyby skończyło się tak jak na Świdnickim, gdzie ja skończyłem na trzecim miejscu i dużo traciliśmy do drugiego i mieliśmy dużą przewagę nad czwartym. Wolałbym, aby była walka na ułamki sekund.

Jak myślisz jak spisze się Brayn Bouffier, który po wygraniu Rajdu Korsyki powraca na polskie odcinki w ośce?

Wielkie gratulacje dla Bryana. To rewelacyjny wynik w bardzo kultowym i prestiżowym rajdzie. Myślę, że chłopaki z osiek mają twardy orzech do zgryzienia. Bryan trochę porozstawia ich po kątach, ale to dobrze, będą mieli do kogo porównać się. Myślę jednak, że samochodów grupy R i N nie dogoni.

Miałeś okazję rywalizować z Bryanem w porównywalnych samochodach. Co teraz poradziłbyś kierowcom samochodów przednionapędowych?

Powinni przygotować się na to, że na metach niektórych odcinków będą szeroko otwierali oczy z niedowierzania.

Galeria - Testy Kuchara i Płachytki fot. Tomasz Macherzyński
Galeria - Testy Kuchara i Płachytki fot. Wojciech Flejszczak

> Powrót



  • śledzik
  • blip
Info
59. Rajd Wisły
23.05-25.05.2013
RSMP - Mistrzostwa Polski, ,

Kraj: Poland
Nawierzchnia: asfalt
Ocena użytkowników: 6.50 (1)
Strona rajdu News

- Rajdy samochodowe - Artykuły - Kalendarium - Foto - Video - Kontakt -
© 2009 rallynews.pl - Warunki użytkowania serwisu - created by insidedreams.pl