Kliknij i zarejestruj się!   -   Logowanie: Twój email: Hasło:   -   Zapomniałeś hasła?

Navigator: Rallynews home / Artykuły / Rajd Korsyki 2013 Wywiad ze Stephanem Sarrazinem
2013-05-11 12:25:55, opublikował: Łuniewski Łukasz

Rajd Korsyki 2013

Wywiad ze Stephanem Sarrazinem

Klucze: Rajd Korsyki, ERC, Sarrazin, Wywiady,

Sephane Sarrazin, który po półrocznej przerwie powróci do rajdowej rywalizacji udzielił wywiadu dla oficjalnego portalu Rajdowych Mistrzostw Europy, który prezentujemy poniżej.

Wywiad ze Stephanem Sarrazinem
Jak doszło do porozumienia z Mini?

To było dość późno. Ścigałem się w Spa, gdy otrzymałem telefon od Willy'ego Collignona z First Motorsport, którego znam od 2004 roku, gdy wywalczyliśmy tytuł Mistrza Francji. Musiałem uzyskać pozwolenie od Toyoty, z którą startuję w Le Mans. To będzie bardzo szybkie doświadczenie, ale bardzo pozytywne. Lubię te podstępne trasy, gdzie nie ma dużej ilości prostych, tylko zakręty. Mam bardzo dobry samochód i zespół, więc mam nadzieję, że mogę zrobić coś pozytywnego.

Jakie masz doświadczenie z Mini?

Nie mam żadnego. W poniedziałek pierwszy raz poprowadzę samochód. To tylko jeden dzień, ale wystarczająco dobry, by poznać samochód.

W zeszłym roku jechałeś w roli zerówki za kierownicą Peugeota 208 R2. Czy to pomoże w przyszłym tygodniu?

To będzie bardzo pomocne, ponieważ przejechałem cały rajd i zapoznanie. Mimo, że jechałem jako zerówka to atakowałem na tym rajdzie. To była bardzo dobra lekcja dla mnie. To było idealne, choć nie wiedziałem wówczas, że wystartuję ponownie w samochodzie, którym mogę wygrać.

Jaki jest Twój cel?

Jadę po zwycięstwo. Moim ostatnim rajdem był Rallye du Mont Blanc w Mistrzostwach Francji w zeszłym roku za kierownicą 207-ki. Wygrałem ten rajd. Na Korsyce byłem trzy razy zdobywając ósme, szóste i czwarte miejsce. Mam samochód, który wygrał rok temu, więc nie mam wymówek, choć to będzie trudne w walce z takimi kierowcami jak Robert Kubica i Jan Kopecky. On ma bardzo dobre doświadczenie tutaj i wszędzie jest szybki. To będzie dobra walka.

Jak trudno jest przejść z wyścigów do rajdów?

To są różne dyscypliny. Samochód LMP1 i LMP2 są blisko siebie i jeździsz dzień i noc. Mam doświadczenie, robiłem kilka testów dla Michelina w rajdach, więc jeżdżę dość regularnie, choć na początku mogą być problemy z notatkami. Mam jednak zamiar atakować i trzymać tempo.

Co jest największym wyzwaniem dla kierowcy?

Nie możesz niczego dotknąć i musisz być skoncentrowany na drodze. Jest bardzo wąsko, są ciasne mostki i łatwo uderzyć w nie kołem. Mały błąd może mieć duży wpływ. Jest też kilka starych dróg, które są bardzo wyboiste. To bardzo szczególny i trudny rajd.
> Powrót



  • śledzik
  • blip
Info
Rajd Korsyki
16.05-18.05.2013
ERC - Mistrzostwa Europy,

Kraj: France
Nawierzchnia: asfalt
Strona rajdu News

- Rajdy samochodowe - Artykuły - Kalendarium - Foto - Video - Kontakt -
© 2009 rallynews.pl - Warunki użytkowania serwisu - created by insidedreams.pl