Kliknij i zarejestruj się!   -   Logowanie: Twój email: Hasło:   -   Zapomniałeś hasła?

Navigator: Rallynews home / Artykuły / Wywiad z Sebastienem Ogierem
2013-05-10 16:09:47, opublikował: Łuniewski Łukasz

Wywiad z Sebastienem Ogierem

Klucze: Wywiady, WRC, Ogier,

Sebastien Ogier udzielił wywiadu oficjalnemu portalowi Rajdowych Mistrzostw Świata, w którym opowiedział m.in. o swoich przedstartowych zwyczajach i nie tylko.

Wywiad z Sebastienem Ogierem
Co robisz 30 sekund przed startem?

Sprawdzam pasy i zostawiam otwarte drzwi tak długo jak tylko się da, by zaczerpnąć świeżego powietrza. Odpoczynek jest częścią budowania koncentracji. Z reguły podczas ostatnich sekund nie rozmawiamy z Julienem. Oboje wiemy, co robić.

Nie licząc pilota, kto w zespole jest najważniejszy?

Rajdy to sport zespołowy, więc każdy jest ważny, by odnosić sukcesy, od kucharza po mechanika. Przebywanie z Francoisem-Xavierem Demaisonem jest bardzo ważne dla mnie, ponieważ on jest ojcem Polo i także jest Francuzem. Zawsze miło jest porozmawiać po francusku.

Masz jakieś przesądy. W samochodzie wozisz coś, co ma przynieść szczęście?

Nie i nie mam nic w samochodzie. To byłby dodatkowy balast.

Który oes WRC jest Twoim ulubionym?

To trudne pytanie, ponieważ istnieje wiele przyjemnych odcinków w WRC. Asfaltowy to chyba Moulinet [Rajd Monte Carlo-red.], a na szutrze Ouninpohja w Finlandii. Prędkość i skoki dają ogromną przyjemność z jazdy.

Który oes w WRC jest najtrudniejszy i dlaczego?

To również nie jest łatwe pytanie. W tym roku powiedziałbym, że Burzet-St Martial z Rajdu Monte Carlo. Zwłaszcza na slicku jadąc po śniegu i lodzie.

Który moment był najlepszy w Twojej karierze?

Moje zwycięstwo w Szwecji w tym roku. To był idealny rajd i pierwsze zwycięstwo Volkswagena. Mieliśmy wielką walkę z Sebastienem Loebem i pojawiła się duża presja. Wszędzie musieliśmy jechać na maksimum. Także moje pierwsze zwycięstwo w Portugalii zawsze będzie miało specjalne miejsce w moim sercu.

Gdybyś nie jeździł w WRC, którym kierowcą chciałbyś zostać?

Ari Vatanenem w samochodzie grupy B i mieć wyzwania takie jak Pikes Peak. Jazda w tych czasach musiała dawać niesamowite uczucia.

Co najbardziej przeraziło Cię w trakcie Twojej kariery?

Mój wypadek na Rajdzie Monte Carlo 2011. Gdy tracisz kontrolę nad samochodem przy prędkości 160 km/h i zmierzasz w kierunku drzew wszystko, co możesz zrobić, to mieć nadzieję, że nic złego nie wydarzy się.

Jaki najlepszy prezent urodzinowy otrzymałeś?

Mój pierwszy gokart, gdy miałem osiem lat. Mój tata musiał zamknąć drogę w naszej małej miejscowości i mogłem zdobyć pierwsze doświadczenie w jeździe po szutrze.

Co robiłbyś, gdybyś nie był kierowcą WRC?

Na pewno coś związanego ze sportem. Uwielbiam każdy rodzaj aktywności. Może profesjonalna jazda na nartach? To jeden z moich ulubionych sportów i przed rajdową karierą nie byłem tak zły.
> Powrót



  • śledzik
  • blip
- Rajdy samochodowe - Artykuły - Kalendarium - Foto - Video - Kontakt -
© 2009 rallynews.pl - Warunki użytkowania serwisu - created by insidedreams.pl