Kliknij i zarejestruj się!   -   Logowanie: Twój email: Hasło:   -   Zapomniałeś hasła?

Navigator: Rallynews home / Artykuły / 41. Rajd Świdnicki Krause 2013 Pięć rzeczy, których nauczył nas Rajd Świdnicki-Krause
2013-04-15 20:40:53, opublikował: Łuniewski Łukasz

41. Rajd Świdnicki Krause 2013

Pięć rzeczy, których nauczył nas Rajd Świdnicki-Krause

Pierwsza runda Lotos Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, która została rozegrana w miniony weekend, podobnie jak każdy rozgrywany na świecie rajd, pozwoliła wyciągnąć kolejne wnioski na przyszłość. My publikujemy pięć rzeczy, których nauczyliśmy się na trasach Rajdu Świdnickiego-Kruase.

Pięć rzeczy, których nauczył nas Rajd Świdnicki-Krause
1. Nowy sprzęt=nowe możliwości
Wojciech Chuchała, który w zeszłym roku pokazywał za kierownicą N-grupowego Subaru, że jest bardzo szybkim kierowcą, już w pierwszym starcie wykorzystał możliwości samochodu zbudowanego w klasie R4. 24-latek jako jedyny był w stanie rywalizować z Kajetanem Kajetanowiczem i wspólnie z Mistrzem Polski zagwarantował wszystkim niesamowite emocje.

2. Nowy sprzęt=stare możliwości
Wyczynu Wojciecha Chuchały nie powtórzył Tomasz Kuchar, który zamienił Subaru Imprezę R4 na Peugeota 207 S2000. Wrocławianin podobnie jak przed rokiem tracił do zwycięzcy Kajetana Kajetanowicza ponad 0,7 sekundy na kilometrze oesowym.

3. Tajemnica odcinka Rościszów-Walim
Wielu kierowców, pilotów oraz kibiców bardzo często powtarza, że kultowy odcinek specjalny Rajdu Elmot i Świdnickiego jest zbyt często pokonywany i każdy zna go już na pamięć. Może to i prawda, ale tegoroczna edycja rajdu pokazała, że nadal potrafi on przysporzyć problemów czołowym kierowcom. Wystarczy zaznaczyć, że błąd na nim popełnił m.in Kajetan Kajetanowicz, Michał Bębenek, Tomasz Gryc, Radosław Raczkowski i Sławomir Ogryzek.

4. Łotysz uczy Polaków jazdy po asfalcie
Gdyby nie Marcin Scheffler, który debiutował w RSMP, na trasach pierwszej rundy Castrol Edge Trophy dominowałby Łotysz (nie Litwin jak wielu mówiło!) Ralfs Sirmacis. Kierowca Fiesty R2, który pierwszy raz w życiu startował na asfalcie na mecie stracił do Polaka 8,8 sekundy. Trzeci Marcin Górny stracił do niego blisko trzy i pół minuty.

5. Taśma bezpieczeństwa nie jest bezpieczna?
W Polsce od lat trasom RSMP towarzyszą kilometry kolorowych taśm, który wyznaczają niebezpieczne i bezpieczne miejsca na odcinkach specjalnych. Podczas gdy wiele krajów zamienia taśmy na tabliczki informujące o zakazie wstępu, u nas wciąż rozwiesza się kolorową folię, która nie wygląda pięknie na zdjęciach i materiałach filmowych. O niebezpieczeństwie związanym z taśmą przekonał się także nasz redakcyjny kolega, który zakończył walkę z taśmą poobijanym łokciem oraz kolanami.
> Powrót



  • śledzik
  • blip
Info
41. Rajd Świdnicki Krause
12.04-14.04.2013
RSMP - Mistrzostwa Polski, ,

Kraj: Poland
Nawierzchnia: asfalt
Ocena użytkowników: 7.50 (3)
Strona rajdu News

- Rajdy samochodowe - Artykuły - Kalendarium - Foto - Video - Kontakt -
© 2009 rallynews.pl - Warunki użytkowania serwisu - created by insidedreams.pl