Kliknij i zarejestruj się!   -   Logowanie: Twój email: Hasło:   -   Zapomniałeś hasła?

Navigator: Rallynews home / Artykuły / Wywiad z Sebastienem Loebem
2012-12-03 20:22:39, opublikował: Łuniewski Łukasz

Wywiad z Sebastienem Loebem

Lokalny dziennik DNA przeprowadził wywiad z Sebastienem Loebem podczas jego spotkania z kibicami w rodzinnych stronach Francuza, w którym zdradził kilka szczegółów dotyczących przyszłości Citroena.

Wywiad z Sebastienem Loebem
Czy rozpocząłeś już nowe życie i nie skupiasz się tylko na rajdach?

Nie! Mój plan w porównaniu z poprzednimi latami nie zmienił się. Nadal testowałem. Byłem w Wielkiej Brytanii i Portugalii w zeszłym tygodniu.

Co dobrego jest w testach, skoro ograniczasz swoje starty?

Citroen poprosił mnie o to. Znam samochód. To rodzaj przekazania wiedzy Daniemu Sordo, który wraca do zespołu i nie zna DS3 WRC.

Konsultowano z Tobą wybór drugiego kierowcy?

Tak, byłem na bieżąco informowany i pytano mnie o moje zdanie. Ostberg poczynił duże postępy w minionym sezonie. Nie wiem, kto jest lepszy na szutrze, ale Sordo jest skuteczniejszy na asfalcie. To nawierzchnia, gdzie zawsze dobrze wypadał. Aby mieć szansę zwycięstwa na asfalcie w walce z Ogierem i Latvalą logiczne było wybranie Sordo.

Program zakładający cztery starty jest nadal aktualny?

Raczej tak. Zaczynam w Monte Carlo, a następnie pojadę w Szwecji. Śnieg nie jest preferowany przez Daniego Sordo. Później zobaczymy. Citroen poprosił mnie, bym pojechał do Argentyny, ale priorytetem dla mnie jest domowy rajd. Teraz wszystko się rozwinie.

Komu będziesz kibicował w sezonie 2013?

To nie moja sprawa (śmiech). Trudno prognozować, gdy będą walczyć między sobą Ogier, Jari-Matti Latvala i Mikko Hirvonen. Mikko przyznał, że nie jest najszybszy z tej trójki, ale mamy niezawodny samochód. On ma szansę na stopniowe przyspieszenie.

Projekt WTCC jest zatwierdzony przez Citroena?

Nic nie zostało sformalizowane, ale inżynierowie pracują nad tym projektem. Nie zaczynamy od zera. Mamy silnik, skrzynię biegów i hamulce z DS3 WRC, które mogą służyć jako baza. Jeśli wszystko pójdzie dobrze pierwsze okrążenia pokonamy pod koniec roku, a w przyszłym będziemy rozwijać projekt. W przeciwieństwie do rajdów nie będziemy mieli ograniczonych dni testowych, więc spędzimy dużo czasu.

Czy czeka się wiele nauki o jeździe po torach?

Muszę się wiele nauczyć! Młodzież jeżdżąca w kartingu ma większe doświadczenie ode mnie. Przybywam z pokorą i chęcią rozwoju. To z tego powodu obok testów dla Citroena będę startował w pełnych mistrzostwach z zespołem Sebastien Loeb Racing Team. Idealnie byłoby wystartować w dwóch-trzech wyścigach WTCC pod koniec 2013 roku.

Gdy widzisz entuzjazm swoich fanów nie żałujesz swojej decyzji?

Wręcz przeciwnie. Jestem bardzo podekscytowany mogąc zająć się nowym projektem. Moi fani odkryją też nowy świat wokół torów.
> Powrót



  • śledzik
  • blip
- Rajdy samochodowe - Artykuły - Kalendarium - Foto - Video - Kontakt -
© 2009 rallynews.pl - Warunki użytkowania serwisu - created by insidedreams.pl