Kliknij i zarejestruj się!   -   Logowanie: Twój email: Hasło:   -   Zapomniałeś hasła?

Navigator: Rallynews home / Artykuły / 22. Rajd Dolnośląski 2012 Kto wicemistrzem, dla kogo klasy?
2012-10-18 00:05:06, opublikował: Koziarski Łukasz MacGyver

22. Rajd Dolnośląski 2012

Kto wicemistrzem, dla kogo klasy?

Klucze: dolnośląski, rsmp, mistzrostwa, polski, cup, puchar, trophy,

Rywalizacja o tytuł Rajdowego Samochodowego Mistrza Polski zakończyła się na mecie 38. Rajdu Koszyc, gdzie Kajetan Kajetanowicz zapewnił sobie ilość punktów, gwarantującą trzecie z rzędu zwycięstwo. Podczas kolejnej rundy, 69. Rajdu Polski, mistrzowską koronę wśród kierowców aut produkcyjnych zagwarantował sobie, po raz drugi, Wojciech Chuchała. Do wywalczenia pozostają wciąż tytuły wicemistrzów w klasyfikacji generalnej oraz niemal wszystkie tytuły przyznawane w grupach i klasach i to właśnie o nie toczyć się będzie rywalizacja na kończącym sezon RSMP 22. Rajdzie Dolnośląskim

Kto wicemistrzem, dla kogo klasy?

Klasyfikacja generalna

Klasyfikacja generalna  po 69. Rajdzie Polski
1. K.Kajetanowicz 238 (222*)
2. M.Bębenek 133(123)
3. G.Grzyb 123 (123)
4. M.Rzeźnik 104 (96)
5. W.Chuchała 100 (94)
6. T.Kuchar 96 (93)
7. Ł.Habaj 54 (54)

Rajdowym Samochodowym Mistrzem Polski 2012 jest już od 38. Rajdu Koszyc, po raz trzeci z rzędu, Kajetan Kajetanowicz (Subaru Impreza R4). Otwarta pozostaje sprawa tytułów I i II Wicemistrza Polski w klasyfikacji generalnej. Największe szanse mają oczywiście, legitymujący się najlepszym wśród pretendentów dorobkiem punktowym, Michał Bębenek i Grzegorz Grzyb (obaj Peugeot 207 S2000). Gdyby jednak obaj faworyci przedwcześnie zakończyli swoje występy, co sięgając pamięcią do lat ubiegłych, nie jest  na Rajdzie Dolnoślaskim  niczym szczególnym, do rywalizacji powrócą Maciej Rzeźnik (207 S2000), Wojciech Chuchała (Impreza N4) i Tomasz Kuchar (Impreza R4), który nie raz udowadniał że w Kotlinie Kłodzkiej potrafi być bardzo szybki.

Grupa N

Klasyfikacja gr. N po 69. Rajdzie Polski
1. W. Chuchała 167 (157) pkt.
2. M.Gagacki 116 (104) pkt.
3. Ł. Habaj 107 (107) pkt.
4. M. Nowocień 99 (99) pkt.
5. M. Małyszczycki 59(59) pkt.

Mistrzostwo  w N-ce, po raz drugi z rzędu zapewnił już sobie Wojciech Chuchała (Impreza N4) W Kotlinie Kłodzkiej, pomiędzy Marcinem Gagackim i Łukaszem Habajem (obaj Mitsubishi lancer Evo IX N4) i pod nieobecność Mariusza Nowocienia, rozegra się walka o tytuły I i II wicemistrza w grupie N. Wysoka frekwencja sprawia że do zdobycia będzie nawet komplet 45 pkt.

Grupa R

Klasyfikacja gr. R po 69. Rajdzie Polski
1. J.Chmielewski (167 (160)
2. Sz.Kornicki 161 (161)
3. R.Typa 87 (87)
4. R.Raczkowski 74 (74)
5. T.Gryc 63 (63)
6. Ł.Byśkiniewicz 58 (58)
7. T.Żerebecki 52 (52)
8. F Nivette 50 (50)

W odróżnieniu od N-ki w grupie R sprawa mistrzowskiego tytułu pozostaje otwarta. Rywalizować o niego będą Jan Chmielewski i Szymon Kornicki (obaj Citroen DS3 R3T) a ich szanse, w odniesieniu do wyników całego sezonu, wydają się być porównywalne. Za plecami tej dwójki rozegra się walka o tytuł II wicemistrza, której faworytem wydaje się być Radosław Typa (Ford Fiesta R2), ale „matematyczne” szanse ma nawet ósmy w przejściowej klasyfikacji Filip Nivette.

Klasa 2

Klasyfikacja kl. 2 po 69. Rajdzie Polski
1. K.Kajetanowicz 102 (87)
2. G.Grzyb 72 (72)
3. M.Bębenek 68(63)
4. M.Rzeźnik 54 (50)
5. E.Lappi 45 (45)**
6. M.Sołowow 32 (32)**
7. T.Kuchar 32 (32)
8. J.Kołtun 19 (19)

Na koniec sezonu 2012 sklasyfikowanych zostanie w klasie 2 sześć załóg, dlatego też przyznane zostaną tylko tytułu Mistrza i I-szego Wicemistrza Polski.  Do 22. Rajdu Dolnośląskiego zgłosiło się wszystkich sześciu klasyfikowanych kierowców w samochodach S2000/R4. W odróżnieniu od „generalki” tu Kajetan Kajetanowicz nie jest jeszcze pewien ostatecznego triumfu, choć szanse wicelidera Grzegorza Grzyba są tylko teoretyczne – musiałby on wygrać oba etapy i liczyć na niewyobrażalnie wręcz słabą postawę „Kajta” (w tym superrally na jednym z etapów). Sytuacja, w której Grzyb będzie musiał oddać tytuł Wicemistrza w klasie Michałowi Bębenkowi jest nieco bardziej prawdopodobna.

Klasa 5

Klasyfikacja kl. 5 po 69. Rajdzie Polski
1. Sz.Kornicki 74 (74)
2. J.Chmielewski 70 (66)
3. R.Raczkowski 40 (40)
4. J.Cerny 36 (36)**
5. M.Streer 24 (24)

Z racji na słabe, w przekroju poprzednich rund, zainteresowanie rywalizacją w klasie 5 na koniec sezonu nie zostanie przyznany w niej  tytułu II-ego Wicemistrza Polski. W odróżnieniu od „R-ki” w zdecydowanie lepszej sytuacji przed ostateczną rozgrywką znajduje się Szymon Kornicki. Do zdobycia w Polanicy jest maksymalnie 12 pkt i aby cieszyć się wygraną w tej klasie musi on, w praktyce, wygrać jeden z etapów rajdu lub pokonać na mecie któregokolwiek z trzech rywali. W przypadku wycofania się jednego z nich „Kornik” musi tylko ukończyć zawody (nawet z pomocą superrally).

Klasa 6

Klasyfikacja kl. 6 po 69. Rajdzie Polski
1. R.Typa 131 (131)
2. Ł.Byśkiniewicz 107 (107)
3. T.Gryc 101 (101)
4. F Nivette 84 (84)
5. A.Jaroszewicz 83(83)
6. T.Żerebecki 78 (78)
Faworytem do zdobycia tytułu w klasie 6 jest Radosław Typa. Jego przewaga przed ostatnią rundą nie jest jednak na tyle duża by mógł start w niej potraktować ulgowo, zwłaszcza że ,podobnie jak w grupach N i R, w Rajdzie Dolnośląskim  można zdobyć aż 45 pkt. Kierowca z Ornety może być, w chwili obecnej, pewien jedynie podium w końcowej klasyfikacji klasy, Miejsca na pudle nie są pewni zajmujący kolejne miejsca Łukasz Byśkiniewicz (Fiesta R2) i Tomasz Gryc (Citroen C2 R2), którzy przy słabym występie mogą spaść nawet za szóstego obecnie Tomasza Żerebckiego.

Klasa 8

Klasyfikacja kl. 8 po 69. Rajdzie Polski
1. Herbi 57 (57)
2. D.Dobrodziej 49 (49)
3. P.Witkowski 41 (41)
4. J.Polok 38 (38)
5. P.Lip 32 (32)
6. M.Włodarczyk 25 (25)
7. M.Berliński 22 (22)

Słaba obsada większości tegorocznych rund sprawiła że żaden z kierowców rywalizujących w dawnej klasie N3 nie zapewnił sobie dotychczas przewagi punktowej, gwarantującej zwycięstwo w klasyfikacji końcowej. Choć w walce o mistrzostwo liczy się wciąż  cała pierwsza trójka klasyfikacji przejściowej, to Piotr „Herbi” Rudzki (Honda Civic TypeR), ze względu na dotychczasową postawę oraz przewagę punktową, jawi się jako główny pretendent do tytułu mistrza.  Zajmujący kolejne miejsca Dawid Dobrodziej i Piotr Witkowski (obaj Civic), mimo szans na zwycięstwo mogą też stracić tytuły wicemistrzowskie, na rzecz Piotra Lipa (Civic) i Mirosława Włodarczyka (Renault Clio). Duże znaczenie w finałowych rozstrzygnięciach, zwłaszcza dla Lipa i Włodarczyka, może mieć frekwencja na starcie OS1, decydująca o ilości punktów do podziału.

Klasa HR

Klasyfikacja kl. HR po 69. Rajdzie Polski
1. A.Urbanowicz 92 (92)
2. Ł.Ryznar 90 (90)
3. P.Winczaszek 74 (74)
4. M.Górny 63 (63)
5. W.Zimny 41(41)
6. Virnik 39(39)**
7. A.Gilewski 33(33)

Połączenie w jedną, przed sezonem 2012, wszystkich dotychczasowych klas historycznych sprawiło że rywalizacja kierowców aut z utraconą homologacją nabrała wyrazu. O tytuł najszybszego wśród „historyków” pojedynek toczą, już od Rajdu Karkonoskiego, Arkadiusz Urbanowicz i Łukasz Ryznar. Ten pierwszy, dysponując zdecydowanie mocniejszym BMW M3 traci jednak punkty w wyniku zawinionych i nie zawinionych awarii samochodu i dlatego też kierowca popularnego „Kazia” wciąż utrzymuje bardzo niewielką stratę. Punkty liderowi urywają również Paweł Winczaszek i Marcin Górny w Astrach. Wszystko to, przy licznej obsadzie klasy w 22. Rajdzie Dolnośląskim, sprawia że o miejsca na podium rywalizować będą wszyscy wymienieni zawodnicy (teoretyczne szanse na „pudło” ma również siódmy obecnie Artur Gilewski). Należy jednak pamiętać że na ostateczną klasyfikację decydujący wpływ mogą mieć rzeczywista frekwencja na starcie oraz awarie samochodów, częste i naturalne w klasie historycznej.

Klasa Open

Klasyfikacja kl. Open po 69. Rajdzie Polski
1. A.Koper 24 (24)
2. L.Viana 12(12)**
3. A.Tomaszek 9(9)
4. A.Kaszyński 8 (8)**
5. I.Drotar 6(6)**

Andrzej Koper (Impreza) nie obroni zeszłorocznego tytułu  Mistza Polski w klasie Open. Wycofanie się Igora Drotara drugiego dnia Rajdu Rzeszowskiego spowodowało że na koniec sezonu sklasyfikowane zostaną jedynie dwie załogi i tytuł nie zostanie przyznany.

„Martwe” klasy

W przekroju sezonu 2012 nikt nie był klasyfikowany, już tradycyjnie, w klasach 7, 9 i 10. „Martwa” pozostaje również klasa 4, w której na chwilę obecną homologowany jest tylko jeden samochód – egzotyczny jak na polskie warunki Lotus Exidge.  Naturalną śmiercią umarła również, po wyłączeniu z klasyfikacji generalnej, rozkręcająca się w poprzednim sezonie klasa historyczna przejściowa (HR-P).

Castrol Edge Fiesta Trophy

Klasyfikacja CEFT po 69. Rajdzie Polski
1. R.Typa 89
2. Ł.Byśkiniewicz 81
5. A.Jaroszewicz 69
4. F Nivette 64
5. A.Domżała 52
6. H.Ptaszek 46
7. R.Stalmach 44

Faworytem Pucharu Fiesty, podobnie jak klasy 6, jest Radosław Typa. Spore szanse na zwycięstwo ma wicelider Łukasz Byśkiniewicz oraz, teoretycznie, regularnie punktujący Aleksander Jaroszewicz i zwycięzca z Mikołajek  Filip Nivette. Aron Domżała, Hubert Ptaszek oraz Rafał Stalmach mogą jeszcze powalczyć o podium, ale tylko w przypadku katastrofalnie słabych występów rywali z dotychczasowej czołówki.

Opel Cup

Klasyfikacja Opel Cup po 13. Rajdzie Lausitz
1. Ł.Ryznar 166
2. P.Winczaszek 147
3. M.Górny 106
4. A Gilewski 62
5. P.Krysiak 34

Regulamin Puchar Opla zakłada zdecydowanie odmienne od ogólnych zasady przyznawania punktów. Ponadto jest to jedyna klasyfikacja RSMP, w która nie zostanie zakończona po Rajdzie Dolnośląskim. Zawodnicy Opel Cup nominują 5 rund i tylko w nich mogą zdobywać punkty (Rajdy Wisły i Barbórki Cieszyńskiej są traktowane, razem, jako jedna eliminacja, przy czym start w jednej z tych eliminacji RPP nie powoduje obowiązku startu w drugiej, nie obowiązuje w nich superrally i nie są przyznawane punkty bonusowe za klasyfikację łączną, która nie jest prowadzona ). Ponadto zwycięzcy etapów i klasyfikacji rajdu otrzymują, każdorazowo, po 15 pkt, niezależnie od frekwencji. Aktualnym liderem, dzięki 45 pkt przywiezionym z Rajdu Lausitz, jest pomysłodawca pucharu Łukasz Ryznar (Opel Kadett). Wicelider Paweł Winczaszek (Opel Astra)  traci 19 pkt i wciąż ma możliwość powalczyć o zwycięstwo na koniec sezonu.  Trzeci jak na razie Marcin Górny (Astra), w odróżnieniu od dwóch pierwszych kierowców, może jeszcze wystartować i zdobyć punkty w Cieszyńskiej Barbórce, dzięki czemu, „matematycznie”, może wskoczyć na drugie miejsce, podobnie jak Artur Gilewski (Opel Corsa), który także może wystartować jeszcze raz.

Citroen Racing Trophy Polska (poza oficjalnymi klasyfikacjami RSMP)

Klasyfikacja CRTP po 69. Rajdzie Polski
1. J.Chmielewski 35
2. Sz.Kornicki 34
3. R.Raczkowski 16
4. T.Żerebecki 13
5. T.Gryc 13
6. J.Cerny 10

Puchar Citroena to trzecia, po grupie R i klasie 5, klasyfikacja w której Jan Chmielewski i Szymon Kornicki w Citroenach DS3 R3T rozstrzygną między sobą zwycięstwo. O trzecie miejsce powalczą Radosław Raczkowski (DS3 R3T) oraz Tomasz Żerebecki i Tomasz Gryc (C2 R2), choć pierwszy z nich ma jeszcze całkowicie teoretyczne sznase na miejsce w pierwszej dwójce.

* – w nawiasie podano dorobek punktowy po odliczeniu punktów z najsłabszej rundy danego zawodnika, w przypadku nie klasyfikowania w jednej lub więcej rundach punktów nie odliczano – patrz regulamin RSMP
**  – nie będzie klasyfikowany na koniec sezonu, ze względu na zbyt małą ilość startów

Punktacje RSMP 2012 przed 22. Rajdem Dolnośląskim

> Powrót



  • śledzik
  • blip
Info
22. Rajd Dolnośląski
18.10-20.10.2012
RSMP - Mistrzostwa Polski, ,

Kraj: Poland
Nawierzchnia: asfalt
Ocena użytkowników: 7.00 (1)
Strona rajdu News Trasa Harmonogram RSMP Harmonogram RPP

- Rajdy samochodowe - Artykuły - Kalendarium - Foto - Video - Kontakt -
© 2009 rallynews.pl - Warunki użytkowania serwisu - created by insidedreams.pl